הגיל השלישי מציין את שנות הבינה והחוכמה. עם זאת, בגיל השלישי חיים שינויים פיזיולוגיים בגוף אשר מצריכים שימוש במוצרי ספיגה שונים.
בתחום מוצרי הספיגה ניתן למצוא מוצרים שונים החל מפדים ותחבושות סופגות למקרים של בריחת שתן קלה, דרך תחתוני ספיגה ועד חיתולים סופגים ברמות ספיגה שונות.

 

מוצרי הספיגה מספקים הגנה בפני בריחת הצרכים במהלך היום והלילה.
בחלק מהמקרים, כל האביזרים ניתנים ללבישה עצמאית. בחלקם האחר, יש להסתייע בגורם חיצוני שמטפל באדם ועוזר לו בתהליך ההחתלה והטיפול.

 

בריחת שתן אצל מבוגרים

בריחת שתן אינה נושא קל לנשיאה. הסיבה לכך היא שהיכולת לבחור מתי אדם יטיל את מימיו או לא, היא דיי בסיסית – והיא מסמלת מידה מסוימת של עצמאות פיזית.
מי שכבר לא שולט בה, או טרם שולט בה, ואנחנו משתמשים כאן במילה שליטה, כמו אומרים “מומחיות” – כמו אומר שהוא כבר לא עצמאי, באופן פיזי במידת מה.

 

אולי הדבר מדבר על ילדים קטנים, שטרם למדו עצמאות ברובד הזה, או אנשים מבוגרים – שאיבדו מידה מסוימת של עצמאות ברובד הזה.
אנחנו גאים ביכולתנו לעצמאות, מסוגלות, נוכחות… הגאווה הזאת, יכולה להיפגע כאשר אנחנו חושבים שהיא תלויה ברובד הפיזי, שאנחנו מאבדים את המומחיות “לשלוט” בו. את “השליטה” בסוגרים…

 

לכן, הנושא של בריחת שתן יכול לעורר רגשות של מבוכה, חרדה, בלבול וכן הלאה.
מתוך פרשנויות שאולי יעלו לחברינו, בעניין של חולשה, מסכנות, חוסר אונים וכו’ – פרשנויות שאינן מעצימות אותם, יש להניח.

 

הדרך להעצים אותם בתוך זה, היא קודם כל להתייחס לפרשנויות הללו ולתרום להם כל אור שניתן כדי להאיר על הנושא בתוך עצמם – ובאופן פרקטי, במימד הפיזי – להתייחס לזה כך שבריחת השתן לא תהווה אתגר פיזי.

 

בריחת שתן היא פשוט נזילה של נוזלים (וריחות) מהסוגרים. המשמעויות הפסיכולוגיות המתלוות אליה, ניתן להתייחסות דרך עבודה פנימית, ודרך התייחסות למוקד התסמין – הנזילה עצמה. אותו ניתן לאחות במידת מה על ידי מוצרי ספיגה שונים.

 

מוצרי ספיגה

מוצרי ספיגה הם כינוי לקשת רחבה של מוצרים במאפשרים נוחות והגנה בפני בריחת שתן כגון: מכנסיים, תחתונים סופגים, תחבושות ואף חיתולים למבוגרים – כל אלו מאפשרים רמות ספיגה שונות בין הדגמים השונים לספוג את נזילות השתן, ושאר טובין – בכותלי המכנס, תוך מינימום “הרטבה”, הכתמה וריח.

 

חיתולים למבוגרים בעלי יכולת ספיגה גבוהה

חיתולים למבוגרים, כשמם הם: חיתול. מדובר על יכולת ספיגה גבוהה, אשר משתנה בין חיתול לחיתול, בין דגם לדגם. מדובר גם ביכולת הכלה משתנה, שיש לכל חיתול וחיתול (למבוגרים) להציע.

 

ישנם חיתולים למבוגרים אשר יכולים “להספיק” לשעות רבות – כאשר “יכולת ההכלה” של החיתול רבה יותר, או פחות, כאשר אינה.
זהו שיקול שבא לידי שיחוק כאשר אנחנו רוצים לאפשר לחברינו המבוגר את העצמאות שלו – באירוע, בטיול, וכד’ – מבלי להחליף חיתול כל זמן קצר.
כמו גם, שימושי הדבר לשעות הלילה – שכן זה יכול לאפשר לאדם המבוגר לישון וללון במיטֶתו שעות רבות מבלי להתייחס לאביזר הנוחות שהוא לובש, החיתול.

 

גם כן, בנושא החיתולים למבוגרים מתבקשת רגישות והבנה למהות נפש האדם – שכן זהו נושא שלא כולנו מרגישים בנוח לגשר אותו לבני המשפחה שלנו, ואולי חלקנו נבקש מידה מסוימת של פרטיות – וזה בסדר.
אם אנחנו שוקלים לשדך לבן משפחה כלשהו את נושא החיתולים למבוגרים – אולי מומלץ לעשות זאת דרך בעל מקצוע, כמו אחות, או אח – אשר יודעים כיצד לנהל שיחות אלו ברגישות – או פשוט דרך אדם, שהנ”ל ירגיש איתו בנוח, לקיים שיחה זאת.

 

תודה רבה על קריאתך, אנחנו בליינפארם מקווים שמידע זה מסייע לך להתמצא בנושא החיתולים למבוגרים. אנחנו זמינים לכל שאלה.

מאמרים נוספים