לא כולנו נמצאים בכושר גופני מלא בכל עת של חיינו – זה בסדר שלעתים אנחנו עוברים תקופות של כושר גופני חלקי. יש מטרות והתמקדויות אחרות בתקופה זאת, שאנחנו “פחות על הרגליים”.

ועם זאת, כאשר אנחנו רוצים לתמוך את עצמנו, או יקירנו – לתפקוד מלא ועצמאות, ישנם כלים שאנחנו יכולים להיעזר בהם – כדי להקל על חיינו במידת מה, ואף לעשות מה שאנחנו בכל מקרה יכולים לעשות (ואפילו בקלות) – בעוד יותר קלות ופשטות – וכמובן, נוחות.

אביזרי שיקום למבוגרים

הנושא של אביזרי שיקום למבוגרים הוא מוערך על ידי אנשים שבאמת מבקשים עזרה.

הרי אם בן אדם נמצא בלב ים, הוא מאוד יישמח לראות “אביזרי הצלה לאנשים שנמצאים בלב ים” – לא כי זה אומר משהו על האישיות שלו, או על היכולת שלו לעזור לעצמו – אלא על כך שיש פתרון למה שזה לא יהיה שהוא חווה, וזה מאוד נגיש, פשוט ותומך.

אביזרי שיקום למבוגרים הם מכלול, קבוצה של מוצרים שיכולים לתמוך צרכים בסיסיים של חברינו המבוגרים בגילאים “מבוגרים”, כמו גם כל אדם, בכל גיל שנמצא במצב בו הוא מבקש קצת עזרה. אולי אחרי ניתוח, או עניין פיזי כזה או אחר.

אילו אביזרי שיקום למבוגרים קיימים כיום בשוק כדי לתמוך צרכים שונים של אנשים שמבקשים תמיכה פיזית כדי לגלות עצמאות מלאה גם “בגילאים מבוגרים” יותר?

כסאות רחצה

כסאות רחצה הם זן מעניין של אביזרי שיקום למבוגרים. שכן מדובר בכסאות שניתן להניח במקלחת.

הם עמידים במים כמובן, ויש להם יציבות גבוהה (ברמת העיקרון – חשוב לבדוק שאכן בכך מדובר עבור דגם הכסא שבוחרים, אם בכלל), כך שמי שיושב עליהם, או בדרכו להתיישב עליהם – נתמך במהלך ההתרחצות, לפניה ואחריה.

שזה נחמד, כי רצפה רטובה היא חלקלקה, וכסא יציב יכול לתמוך ליציבות גם בתוך זה. אולי יש שימצאו בזה משמעות אלגורית מעצימה.

עצם כך שכסאות הרחצה הם יציבים בתנאי הרחצה, הם יכולים לאפשר תנועה חופשית מלאה יותר, כך שיש יותר עצמאות בזמן המקלחת.

הם כמובן מאפשרים ישיבה תוך ההתרחצות. חלק מדגמי כסאות הרחצה מאפשרים התאמה אישית, בכל מיני מאפיינים של הכסא – כך שזה גם עניין שכדאי לבדוק, למי שזה מעניין אותו.

כמו גם – לבדוק כמה הם נוחים, עבור מי שלבסוף יישתמש בהם…

אביזרי שיקום למבוגרים - כסאות גלגלים

כסאות גלגלים

כסאות גלגלים הם זן ידוע בתחום אביזרי שיקום למבוגרים, או כאלו בכל גיל – שכעת פחות משתמשים ברגליים שלהם כדי לנוע.

ישנם 3 סוגים שבאמת כדי לציין פה, מבחינתנו – והם הסוג החשמלי, הנדחף, והסוג העצמאי.

כשהסוג הנדחף (ידני) הוא זה שיש לו זוג ידיות מאחור, לטובת הנעה של אדם חיצוני – במידה ומי שיושב על כסא הגלגלים מעוניין בסיוע נוסף כדי להתנייד.

הגלגלים שלהם שונים מן סוג הכסא העצמאי, וגודלם רציף יחסית (30 ש”מ בממוצע עבור הגלגלים האחוריים, ו-20 ס”מ בממוצע עבור הגלגלים הקדמיים.

הסוג העצמאי (ידני) של כסאות הגלגלים הוא זה שאולי יגיע בלי ידיות דחיפה, שכן ההנעה שלהם היא על ידי מי שיושב בהם – מי שמרגיש לנכון לנייד את עצמו, אם נקרא לזה כך.

הגלגלים האחוריים שלהם גדולים במיוחד – כ-70 ס”מ בממוצע, וישנם חישוקים פנימיים מובחנים על פנים הגלגלים האחוריים, לטובת הנעה.

הגלגלים האחוריים של כסאות הגלגלים “העצמאיים” גדולים כל כך (באופן יחסי), כי רוב המשקל יושב עליהם, לכן אנחנו מניחים שמדובר במעין מינוף לכלל המשקל המונח על גבי הכסא…

וכמובן, כסאות גלגלים ממונעים -שהם פשוט לאנשים שבאמת לא רוצים להניע את עצמם פיזית, או פשוט מעדיפים שלא – כמו גם לא מעוניינים באותה מידה, שאנשים אחרים “ידחפו” אותם לכדי תנועה.

יש להם מנוע חשמלי שמאפשר את התנועה – הם לרוב רחבים יותר, כבדים יותר, קומפקטיים פחות (לאחסון, עלייה לכלי רכב, מעבר בדלתות וכו’).

יש דיעה, שהיא כמעט המלצה, שמספרת שאולי שווה לבחור בכסאות גלגלים ידניֶים – אם אפשר, לאור כך שהם גם עולים פחות, גם נוחים וקומפקטיים יותר – ומבחינתנו, גם מבטאים מידה רבה יותר של עצמאות.

מקלות הליכה

מקלות הליכה – היהלום שבכתר. מדוע כך? פשוט כי הם כמו שרביט מלכות. במידה מסוימת, לא כך? בזמן הליכה, הם מאפשרים ללכת עם מקל, בכל יד – ובכך לתמוך את משקל הגוף, בכך שמעבירים אותו לידיים ולזרועות.

מקלות הליכה הם סוג של אביזרי שיקום למבוגרים כי אם לאדם מסוים יש אתגר בלתמוך את משקלו, הוא יכול לעשות זאת על ידי מקלות ההליכה – שיכולים לבוא במגוון סוגים, שחלקם מותאמים באופן נהדר להתאמה אישית, ואף לעיצוב ססגוני והולם לטעמיו של המשתמש בהם.

תודה על קריאתך, מקווים שזה תמך להבנה ובהירות בנושא. מעריכים את הזמן שלקחת עבור זה.

מאמרים נוספים